Cukiernia Samanta z Zakopanego

Cukiernia Samanta to rodzinna cukiernia i piekarnia, założona w 1927 roku w Zakopanem, która postawiła na innowacyjność w obsłudze klienta. Inspiracja przyszła niespodziewanie – podczas zagranicznych wakacji właściciel zetknął się z nowoczesnym systemem płatności, który natychmiast obudził chęć wdrożenia podobnych rozwiązań w sieci swoich cukierni. Dzięki otwartości na nowe technologie, cukiernia zdecydowała się na współpracę z VNE Polska, aby stworzyć system obsługi gotówki idealnie dopasowany do specyfiki swoich klientów i warunków lokalowych.

Od pierwszego kontaktu stawialiśmy na dokładne zrozumienie potrzeb klienta. Po szczegółowych rozmowach i analizie procesów operacyjnych zaproponowaliśmy urządzenie 4Pay – rozwiązanie optymalne cenowo, które miało wprowadzić nowoczesność w codziennej obsłudze klientów. Kluczowym aspektem była Integracja z systemem POS wykorzystywanego przez cukiernię, aby zapewnić płynność obsługi i kompatybilność rozwiązań.

Overhead

Reduction in duplicative roles, real estate savings, scaled support of business, and capability improvement

GNFR

Optimization of all goods not for resale, including demand reduction, consolidated spend, and capability improvement

GNFR

Supply chain network optimization, with synergies across transportation and logistics

W celu weryfikacji aplikacji nowego rozwiązania, przeprowadziliśmy testy pilotażowe w punkcie z największą liczbą klientów zlokalizowanym na Krupówkach. W pierwszej fazie zainstalowaliśmy testowe urządzenie, które miało sprawdzić, jak system sprawdza się w realnych warunkach. Szybko jednak okazało się, że urządzenie 4Pay nie dysponuje wystarczającą pojemnością kaset recyklingowych, przez co obsługa musiała uzupełniać urządzenie banknotami do wydawania w trakcie dnia, dla klienta było to bardzo ważny aspekt, co wymagało od nas zmiany podejścia. W odpowiedzi na zidentyfikowane ograniczenia, zainstalowaliśmy model CASH 4.2 o wyższych parametrach. Po kilku tygodniach kolejnych testów potwierdziło się, że nowa specyfikacja nie tylko spełnia, ale i przewyższa oczekiwania cukierni. Finalnym efektem była decyzja o zakupie urządzenia CASH 4.2, w czasie trwania testów dostawca systemu POS przygotował aktualizację, która obejmowała obsługę automatów płatniczych VNE.

Projekt nie zakończył się tylko na jednym punkcie. Kilka tygodni po wdrożeniu głównego urządzenia, właściciel cukierni zwrócił się do nas z zapytaniem o rozwiązanie dla lokalu zlokalizowanego przy ul. Kasprusie. Ze względu na ograniczenia przestrzenne i specyfikę tego punktu, nie był możliwy montaż dużego urządzenia CASH 4.2. Odpowiedzią na to wyzwanie było przygotowanie kompaktowego urządzenia CASH 2.2, które idealnie wpisało się w wymagania lokalowe. Dodatkowo, na podstawie rosnących potrzeb, cukiernia zdecydowała o zamówieniu kolejnego urządzenia na drugą kasę w lokalu przy ul. Krupówki – instalacja tego rozwiązania jest zaplanowana na okres po majówce.

Nasza współpraca z Cukiernią Samanta to coś więcej niż tylko dostarczenie sprzętu. W ramach kompleksowego podejścia doradzaliśmy także przy projektowaniu lady do kolejnego lokalu, w którym na etapie niebawem rozpoczynającego się remontu zamontujemy gotówkomat, który będzie wkomponowany w ladę i będzie do niej dopasowany kolorystycznie. Dzięki ciągłej komunikacji i elastycznemu podejściu do potrzeb klienta, udało się stworzyć system automatyzujący płatności gotówkowe, który doskonale harmonizuje z wymaganiami zarówno dużych, jak i mniejszych placówek.

Przypadek Cukierni Samanta to dowód na to, jak innowacyjne rozwiązania mogą zrewolucjonizować codzienną obsługę klienta. Od pierwszego kontaktu, przez testy pilotażowe, aż po finalne wdrożenie spersonalizowanych urządzeń – nasza współpraca pokazała, że dopasowanie technologii do specyfiki biznesu przynosi wymierne korzyści. Przypadek ten stanowi inspirację dla innych firm, które pragną unowocześnić swoje systemy płatności i podnieść komfort obsługi swoich klientów.

* We take our clients’ confidentiality seriously. While we’ve changed their names, the results are real.

Dowiedz się jakie są koszty obsługi płatności bezgotówkowych i jak można je obniżyć.

Sprawdź efekty wdrożenia gotówkomatów VNE Polska